مقالات

دوربین مداربسته،دوربین مداربسته ارزان،دوربین مداربسته اماکن،دوربین مداربسته منزل

چرا مشاغل باید در زمینه دوربین مداربسته ارزان سرمایه گذاری کنند؟

دوربین مداربسته ارزان

مطالعات نشان می دهد موسساتی که دارای دوربین های مدار بسته هستند در واقع از رفتارهای ضد اجتماعی از جمله سرقت و خرابکاری جلوگیری می کنند.

اگر صاحب تأسیساتی باشید که به کالاها بپردازید ، دوربین های مدار بسته دارای موقعیت استراتژیک ممکن است مانع فروشندگان ، مغازه داران و حتی رفتارهای ناخوشایند توسط مشتریان ناراضی یا اعضای عمومی شوند. اگر بدانند که هر کار غیرقانونی ممکن است روی نوار گرفتار شود ، هر دو کارمندان و مشتریان شما احتمالاً حرفه ای تر خواهند بود.

چرا مشاغل باید در دوربین های مدار بسته سرمایه گذاری کنند؟

به عنوان یک صاحب مشاغل کوچک ، نگران امنیت محل کار خود و امنیت کارکنان و همچنین مشتریان خود هستید.

لوگوی ایمن پارسیان

دلیل دیگری که ممکن است بخواهید دوربین مدار بسته را در نظر بگیرید به دلیل افزایش تهدید خشونت در محل کار است.

  • خشونت می تواند به نوعی قلدری در محل کار یا آزار جنسی ، کلامی یا عاطفی باشد.
  • دوربین مدار بسته در مکانهای مختلف در محل کار شما به عنوان مانیتور عمل می کند و به شما امکان دسترسی به هرگونه رفتار غیرحرفه ای در محل کار را می دهد.
  • خشونت در محل کار ممکن است از طرف افراد مسموم ، ناشی از مشکلات سلامت روان ، افراد گروهی و سارقین مسلح نیز بوجود آید.
  • در چنین سناریویی ، ایجاد سیستم امنیتی بسیار مهم است که یا اوضاع را متوقف کنید یا به دنبال کمک پلیس باشید تا خشونت رخ داده باشد.
  • ضبط دوربین مدار بسته ممکن است به عنوان مدرک در پلیس وارد شده باشد و غالباً به آنها کمک می کند تا سوء رفتارها را تشخیص دهند.

                       

دوربین مداربسته ارزان برای تجارت  

بسته های دوربین های مدار بسته

در انتخاب های مختلف در نقاط مختلف قیمت قرار می گیرند و اطمینان حاصل می کنند که یکی از آنها وجود دارد که متناسب با بودجه شما باشد. بسته های خاصی برای امنیت منزل یا مشاغل کوچک مناسب هستند ، در حالی که سایر آنها برای املاک بزرگتر و مراکز خرید بهینه هستند. هر بسته دوربین مدار بسته را انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که حداکثر ضربه را برای جفتک دریافت می کنید.

وضوح دوربین مداربسته، کیفیت فیلم و فریم

در هر نرخ (یا اینکه ویدیوی ضبط شده چگونه به آسانی پخش می شود) از ویژگی های اصلی هستند که هنگام خرید یک بسته دوربین مدار بسته برای تجارت ، باید در نظر بگیرید. در دسترس بودن این ویژگی ها بستگی به قیمت دوربین مدار بسته و آنچه که سیستم نظارت بر تجارت شما نیاز دارد دارد.

نوآوری در ضبط های دوربین مداربسته

اکنون به شما امکان می دهد از طریق پخش فیلم بر روی رایانه خود ، و از طریق اینترنت در تلفن های هوشمند و به صورت آنلاین در وب سایت امنیتی یا وب سایت شخصی خود به فیلم های زنده دسترسی پیدا کنید. افزودنیهای ارزشی مانند هشدارهای تلفنی و ایمیل به شما امکان می دهد ویدئویی در هر زمان واقعی از فعالیت های اشتباهی که ممکن است در محل انجام شود ، حتی در دور بودن را ببینید. ویدئو در زمان واقعی به شما امکان می دهد تا سیستم پاسخگویی زنگ را برای کمک به پلیس فوری تحریک کنید.

ایمن پارسیان 02144280393

دوربین مداربسته برای تجارت ، ایمنی را برای کارکنان و مشتریان در ساعات کاری فراهم می کند. بعد از ساعات کاری ، یک بسته دوربین مدار بسته به خوبی عملکرد خود را برای محافظت از محل و اموال خود ادامه می دهد. سیستم های نظارت شبانه شامل دوربین مدار بسته با ویژگی دید در شب است. این دوربین ها حتی در مناطق کم نور عکس می گیرند و از ویژگی های روشنایی مادون قرمز برخوردار هستند.

حتی در تاریکی زمین ، دوربین های دید در شب می توانند تصاویری از مزاحمان و فعالیت غیرقانونی را ضبط کنند.

در صورت نیاز به اهداف بیرونی در دوربین های مدار بسته ضد آب ، سرمایه گذاری کنید. بیشتر سیستم های نظارتی نیاز به محافظت در برابر خطرات زیست محیطی مانند باد و باران دارند. اگر دوربین های مدار بسته شما به دلیل بارندگی صدمه ببینند ، وضوح و تعریف تصاویر ممکن است به خطر بیفتد.

نصب دوربین مداربسته ارزان برای امنیت منزل

اگر شما در حال نصب دوربین های مدار بسته در محل کار خود هستید ، مواردی را که باید در نظر داشته باشید اینجاست:

اگر یک صاحب مشاغل هستید که برای اولین بار هر نوع بسته امنیتی را نصب می کنید ، در مورد دوربین های مداربسته ، مکان آنها ، عملکرد آنها با کارمندان خود صحبت کنید. آموزش کارمندان خود و آگاه ساختن آنها از برنامه امنیتی شما ، از امنیت آنها اطمینان خواهد داد. این همچنین ممکن است نگرانی آنها راجع به حریم شخصی آنها کاهش دهد.

ایمن پارسیان 02144280393

لوگوی ایمن پارسیانبسیاری از دارندگان مشاغل دوربین های مداربسته DVR را برای ضبط فیلم نصب می کنند. کاهش هزینه با این “دوربین های ساختگی” در صورت وقوع دزدی یا وقفه در کار شما ، گران خواهد بود. بدون دستگاه ضبط ، فقط یک دوربین مداربسته به سختی امکان نظارت مؤثر را فراهم می کند.

دوربین مداربستهدر حین نصب دوربین های مداربسته در اطراف محل های تجاری ، موقعیت بی نظیری از ملک شما را در نظر می گیرید. ممکن است شما نیاز به دوربین های مدار بسته داشته باشید که هم ورودی و هم خروجی یا کوچه عقب را بپوشانید. ممکن است دسترسی جداگانه به یک واحد ذخیره سازی داشته باشید که ممکن است نیاز به نظارت داشته باشد. در این حالت به دنبال گزینه هایی باشید که به شما امکان می دهد چندین بسته دوربین مداربسته را خریداری کنید که شاید اقتصادی تر باشد.

یک دوربین مداربسته تنها در نور معین بهترین تصویر را ضبط می کند. اگر در یک منطقه خاص به نور یا دید بیشتری نیاز دارید ، سرمایه گذاری در چراغ های سنسور حرکتی یا دوربین مداربسته دید در شب را در نظر بگیرید.

ایمن پارسیان 02144280393

لوگوی ایمن پارسیان

نصب دوربین مدار بسته در تهران

در این دوره زمانی ، مهمتر از همیشه این است که در برابر اموال خود  از خطر و سارق محافظت کنید.قفل کردن درب جلو شما اکنون به یک عادت بسیار مهم برای حفظ امنیت خانه شما تبدیل شده است.

اما ، در حالی که قفل کردن درهای شما چیز خوبی است ، کافی نیست که خودتان را 100٪ اثبات امنیت  کنید.از طرف دیگر ، دوربین های مدار بسته عامل بزرگی هستند که از ورود به خانه شما جلوگیری می کنند.

سیستم دوربین مداربسته خانه

در حالی که سیستم های نصب دوربین مدار بسته برای پیشگیری از وقوع جرم عالی هستند ، دلایل بسیاری دیگر برای به دست آوردن سیستم دوربین برای خانه شما علاوه بر جرم وجود دارد. به عنوان مثال ، اگر فرزند دارید ، می توانید دوربین هایی قرار دهید که بتوانید مطمئن شوید كه كودكان در هنگام كار خود صدمه نبینند و دچار مشكل نشوند.

دوربین برای مراقبت از بچه

مکانهای رایج مردم به همین دلیل از دوربین استفاده می کنند ، در حوالی استخر و سایر مناطق است که بچه ها به طور بالقوه می توانند صدمه ببینند یا خود را بکشند.

دوربین های امنیتی

هنگام گرفتن دوربین های امنیتی برای خانه شما دو دسته مختلف وجود دارد که می توانید انتخاب کنید:

  • دوربین های جاسوسی
  •  استاندارد.

این دو دسته دارای انواع مختلفی از جمله اندازه ، شکل و شکل ظاهری هستند.

به عنوان مثال ، بسیاری از دوربین های استاندارد دارای مدل های ضد آب و هوا و مناطقی هستند که مستعد آسیب هستند.هزینه دوربین های امنیتی شما بر اساس پیچیدگی دوربینی که انتخاب می کنید به طرز چشمگیری افزایش می یابد. در اکثر موارد ، یک دوربین امنیتی معمولی ، استاندارد نسبت به یک دوربین ریز که درون یک خرس عروسکی پنهان شده ، بسیار ارزانتر خواهد بود.

ایمن پارسیان 44280393

لوگوی ایمن پارسیان

بسته به آنچه شما از دوربین استفاده می کنید باید نوع مورد نظر خود را تعیین کنید.

از دوربین های جاسوسی برای مناطقی استفاده می شود که می خواهید در مورد سیستم دوربین مدار بسته خود باهوش باشید.

بیشتر افراد برای جلوگیری از سرقت داخلی مانند یک بچه نگهدار یا تعمیرکار ، دوربین های جاسوسی می خرند.

اگر میهمانان زیادی را در خانه سرگرم می کنید ، ممکن است بخواهید یک سیستم امنیتی را پنهان کنید تا از ترساندن مهمان ها جلوگیری شود.

دوربین مخفی مداربسته

از طرفی یک دوربین استاندارد ، اگرچه به اندازه دوربین جاسوسی تقریباً احتیاط ندارد ، بهترین کار برای ثبت در فضای بیرون از خانه و مناطقی از خانه است که داشتن یک دوربین باعث آزار و اذیت ساکنان نخواهد شد.

بیشتر افراد ، هنگام راه اندازی اولین سیستم امنیتی دوربین خود ، حدود 2 یا 3 دوربین استاندارد دارند که به صورت استراتژیک در سراسر خانه و بیرون خود قرار می گیرند. اگر بچه دارید ، می خواهید یک دوربین استاندارد برای تماشای استخر و محیط اطراف داشته باشید.

نصب دوربین مدار بسته

هزینه سیستم دوربین مدار بسته جدید شما بسته به پیچیدگی سیستم مورد نظر شما متفاوت خواهد بود. دوربین های رنگی با وضوح بالا برای خرید بسیار گران تر از دوربین اصلی با کیفیت پایین خواهند بود. اگر نگران قیمت سیستم دوربین هستید ، باید در مورد فروشندگان مختلف آنلاین و محلی تحقیق کنید تا بهترین پیشنهاد برای سیستم دوربین و نصب را پیدا کنید.

فروشنده و نصاب دوربین مداربسته

اگر شما یک مهره فناوری هستید ، می توانید دوربین ، تجهیزات بازیابی و سیم را بخرید و برای صرفه جویی در هزینه سعی کنید خود سیستم را نصب کنید.

سیستم امنیتی اصلی دوربین خانگی که می توانید از فروشگاه های خرده فروشی خریداری کنید ، حدود 500 دلار هزینه دارد.

همانطور که قبلاً گفته شد ، قیمت افزایش می یابد ، بر اساس این که دوربین ها چقدر پیچیده هستند و چند دوربین را بدست می آورید.

یک شبکه بزرگ از دوربین های امنیتی 2 یا 3 بسیار گرانتر خواهد بود. بنابراین ، هنگام انتخاب یک سیستم دوربین مدار بسته برای خانه خود ، یکی را انتخاب کنید که متناسب با بودجه و نیازهای شما باشد

“دوربین مداربسته” چیست؟

واژه “دوربین مداربسته” برگردان فارسی کلمه انگلیسی  closet circuit television  یا به اختصار cctv می باشد. معنی لغوی آن جعبه جادویی مدار بسته است و به دوربین هایی گفته می شود که در جای خود ثابت اند.

دوربین مداربسته به کلیه دوربین هایی اطلاق می گردد که در محل خود ثابت بوده و تصاویر را به یک یا چند محل ارسال می کنند. از آنجا که اغلب این دوربین ها در حفاظت، نظارت و سیستم های مانیتورینگ امنیت بکار می رود این واژه بیشتر به همین حیطه بر می گردد اما معنی فنی آن حتی دوربین های ویدیو تلفن و کنفرانس را نیز دربر می گیرد.

تاریخچه :

نخستین سیستم مداربسته در سال 1942 میلادی توسط شرکت زیمنس آلمان به منظور مشاهده پرتاب موشک های v2 نصب شد. یک مهندس آلمانی بنام “والتر بروچ” مسئول نصب این سیستم بود. در آمریکا اولین تبلیغ دوربین مداربسته در سال 1949 مربوط به محصولی با نام “وریکون” بود که در تبلیغات گفته میشد به مجوز دولتی نیازی ندارد.

از آن پس سیستم های ضبط تصاویر دوربین مداربسته در برخی پایگاه های فضایی بزرگ جهت ضبط تصاویر پرتاب موشک ها بکار گرفته شد و خیلی زود روی موشک ها نصب شد تا جایی که تصاویر را همراه با صدا به زمین ارسال کرد.

والتر بروچ

اولین رونمایی از دوربین مداربسته در اماکن عمومی آمریکا در سال 1973 بود. زمانی که در میدان تایمز نیویورک اولین دوربین مداربسته به منظور جلوگیری از جرایم در محدوده نصب شد اما نقش چشمگیری در کاهش جرایم ایفا نکرد.

تا اینکه در سال 1980 دوربین های مداربسته در سطح گسترده ای در سراسر آمریکا بخصوص در مراکز عمومی بکار گرفته شد. بنظر می آمد استفاده از دوربین مداربسته راهی ارزان تر در مقایسه با بکارگیری نیروهای پلیس برای شناسایی جرایم باشد.

اولین دوربین مداربسته

بتدریج برخی از حرفه ها و مشاغل بخصوص آنهایی که بیشتر در معرض سرقت قرار داشتند نیز به دوربین مداربسته روی آوردند. در سال 1990 دستگاه های ضبط تصاویر دوربین ها تنها با قابلیت ” ضبط بعد از شناسایی حرکت” وارد بازار شدند که استفاده از دوربین مداربسته را در این کشور بسیار بیشتر کرد.

تا قبل از آن، دستگاه های ضبط تصاویر تا حد زیادی از نظر میزان حجم ذخیره و قابلیت ها بسیار محدود بود. از نیمه دوم سال 1990 پلیس دوربین های زیادی را در سطح شهرها بخصوص مراکز عمومی ، مدارس و پروژه های ساختمانی نصب کرد.

1990 CCTV
در انگلستان نیز استفاده از دوربین مداربسته بسیار متداول شد. شهر “نورفولک” انگلستان نخستین جایی در این کشور بود که دوربین ها در آن نصب شدند.بطور کلی در دهه میلادی بین 1990 تا 2000 استفاده از دوربین های مداربسته در بسیاری از کشورها رواج یافت.


انواع دوربین مدار بسته

دوربین های مداربسته به مجموعه های مختلفی تقسمی میشوند  از جمله ؛ دوربین مدار بسته آنالوگ ؛ دوربین مدار بسته تحت شبکه ؛ دوربین های مدار بسته HD ؛دوربین های مداربسته دید در شب ؛ دوربین های مدار بسته بی سیم و  دوربین های مدار بسته Dome , Speed dome , box , bullet و …

که در زیر به معرفی انواع و تفاوت های آنها توسط تیم ایمن پارسیان میپردازیم 

دوربین مداربسته آنالوگ معمولی :

این دوربین ها اولین نسل دوربین های مدار بسته و همچنین رایج ترین آن ها به حساب می آیند. دوربین های آنالوگ با توجه به قیمت کم، سیستم کوچک و نصب آسان یکی از انتخاب های کاربران خانگی و حتی کسب و کار های کوچک به شمار می روند.

دوربین آنالوگ

سیستم دوربین های مداربسته آنالوگ از یک یا چندین دوربین آنالوگ، یک دستگاه DVR ( ضبط دیجیتال تصاویر ) و کابل کواکسیال جهت اتصال دوربین ها به DVR تشکیل شده است. تصاویر ضبط شده در دوربین مدار بسته به صورت آنالوگ به دستگاه DVR ارسال شده و در آنجا پس از پردازش، به فرمت دیجیتال تبدیل می شود.

دوربین های آنالوگ حداکثر تا رزولوشن 582*960 قادر به ضبط تصویر هستند به همین جهت در مقایسه با دیگر دوربین های مداربسته از کیفیت پایین تری برخوردارند

دوربین مداربسته تحت شبکه IP :

این دوربین ها با نام های دیگری از جمله دوربین IP یا دوربین اینترنتی نیز شناخته می شوند. ساختار سیستمی این دوربین ها به گونه ای است که شما می توانید با تنظیم آدرس IP بر روی آن ها، از طریق شبکه یا اینترنت به صورت آنلاین تصاویر ارسال شده از دوربین های مداربسته را دریافت و مشاهده نمایید.

در ساختار سیستمی دوربین مدار بسته تحت شبکه ، تجهیزات پسیو شبکه بیشتری به نسبت دوربین های آنالوگ احتیاج است، برای راه اندازی این دوربین ها نیاز به سوئیچ شبکه برای برقراری ارتباط بین دوربین ها و سیستم های اتصالی است هم چنین در صورتی که قصد داشته باشید به صورت آنلاین و از طریق اینترنت محل کار و زندگی خود را مشاهده کنید همانند دوربین های آنالوگ نیاز به یک مودم روتر دارید.

دیگر تغییر دوربین های تحت شبکه، حذف دستگاه DVR و جایگزینی آن با NVR است که نمونه پیشرفته تر DVR محسوب می شود و امکانات بیشتری با خود به همراه دارد.

یک دوربین تحت شبکه به طور کلی از لنز، سنسور تصویر، پردازشگر تصویر، چیپ فشرده سازی و چیپ شبکه تشکیل شده است. زمانی که نور از سنسور عبور می کند به سیگنال دیجیتال تبدیل شده و توسط پردازشگر تصویر پردازش می شود. سپس این دیتا فشرده سازی شده و روی شبکه ارسال می شود.

انواع دوربین مداربسته براساس ظاهر و عملکرد

دوربین مداربسته دام ( DOME )، اسپید دام ( SPEED DOME )

، جعبه ای ( BOX )، بولت ( BULLET ) :

دوربین های مدار بسته به 4 صورت دام، اسپید دام ، جعبه ای و بولت موجود است. مزیت استفاده از دوربین مداربسته تحت شبکه دام پوشش گسترده تر محیط است درحالی که در دوربین مداربسته باکس شما قادر به پوشش تمام زوایا نیستید و همین مورد سبب می شود از این نقاط کور در جهت اهداف خراب کارانه استفاده شود.

 برای جبران مشکل زاویه دوربین های باکس، امکان تعویض لنز و تغییر زاویه دید را برای کاربران فراهم کرده اند.

دوربین های مداربسته بولت دوربین هایی استوانه ای هستند که دارای تنوع زیاد و ویژگی های گسترده هستند. مزیت این دوربین ها در مقایسه با دوربین های دام در این است که دوربین بولت از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است و در مناطق مختلفی از جمله روی سقف و دیوار قابل نصب است درحالی که دوربین دام با هدف پوشش فضاهای وسیع طراحی و تولید شده است.

 البته ذکر این نکته نیز ضروری است که امروزه دوربین های تولید شده ترکیبی از موارد مختلف هستند و بهتر از قبل می توانند تمامی نیازهای کاربران را پوشش دهند.

دوربین مداربسته بی سیم ( وایرلس ) و سیمی :

دوربین مداربسته سیمی برای اتصال به دستگاه نیازمند وجود یک بستر فیزیکی یا همان کابل است که بسته به نوع دوربین می تواند کابل کواکسیال یا کالب شبکه باشد. این نوع دوربین ها با توجه به برخورداری از حداکثر پهنای باند و سرعت، ارتباطی با حداکثر پایداری و بدون وقفه ارائه می دهند.

دوربین های مدار بسته سیمی در مقایسه با دوربین های بی سیم امن تر هستند چرا که امکان هک شدن و شنود اطلاعات در میانه راه وجود ندارد.

ایمن پارسیان 09126033926

دوربین مداربسته بی سیم می تواند بدون وجود کابل و بستر فیزیکی، تصاویر را با استفاده از امواج وایرلس انتقال دهد. یکی از بزرگترین مزیت های این نوع دوربین، جابجایی آسان آن ها است که باعث شده در مقابل دوربین های سیمی که برای جابجایی نیاز به تغییراتی در طول کابل دارند، برگ برنده را داشته باشد.

ایمن پارسیان 09126033926

از معایب دوربین های بی سیم همان طور که در بالا اشاره شد می توان به ناپایداری ارتباط این دوربین ها اشاره کرد به طور مثال اگر در میانه ی راه دیواری بتنی قرار داشته باشد ممکن است اختلالاتی در ارتباط شما بوجود بیاید.

مشکل دیگه ی دوربین های مداربسته بی سیم برد پایین ارسال اطلاعات این دوربین ها در مقایسه با دوربین های سیمی است که می توانند مسافت بسیار زیادی را با استفاده از کابل های شبکه پوشش دهند.

برای خرید محصولات دوربین مداربسته از این سایت کلیک کنید .

دوربین مداربسته دید در شب ( IR ) و روز :

دوربین مدار بسته روز شامل دوربین هایی می شود که امکان ضبط تصویر در تاریکی راه به همراه ندارند، به همین دلیل هم قیمت ارزان و فروش محدودتری نسبت به دوربین های دید در شب دارند.

 دوربین های مداربسته دید در شب یا همان دوربین IR به شما این امکان را می دهند تا بتوانید در تاریکی و با کیفیت مطلوب به ضبط تصویر بپردازید. با توجه به ویژگی های گسترده و تکنولوژی هایی که در این دوربین ها در حال استفاده است، هر روزه شاهد افزایش کیفیت تصاویر ضبط شده در محیط های تاریک هستیم.

در تصویر روبرو نمایی از یک فروشگاه که توسط یک دوربین مدار بسته دید در شب ضبط شده است را مشاهده می کنید.

وظیفه لنز :

اندازه چیپ تصویر دوربین‌ها محدود و کوچک است.این موضوع باعث خواهد شد تصویر تشکیل شده بر روی چیپ تصویر بسیار محدود باشد. برای رفع این مشکل باید از وسیله ای برای متمرکز کردن نور بر روی چیپ تصویر استفاده شود. به این وسیله لنز می‌گویند.لنز دوربین‌های مداربسته معمولاً از یک یا چند عدسی تشکیل شده است که با توجه به فاصله کانونی، قسمت مشخصی از تصویر رو به رو را بر روی چیپ تصویر ایجاد می‌کنند.

هر چه فاصله کانونی لنز بیشتر باشد تصویر را کمتر متمرکز می‌کند و زاویه دید دوربین کمتر خواهد بود.از طرفی در دو دوربین با لنزهای با فاصله کانونی ثابت دوربینی که چیپ تصویر بزرگتری داشته باشد تصویر را با زاویه بیشتری نشان می‌دهد.

ساختار اصلی دوربین مداربسته 

بدنه دوربین : قاب اصلی و قاب پوششی (بیرونی) که نسبت به فضای مورد استفاده آن را انتخاب می‌کنند.

بخش‌های الکترونیکی دوربین سنسور، بورد اصلی، کانکتور و بورد تغذیه.

لنز دوربین لنز زوم یا موتور دار دوربین مداربسته نوعی از لنز است.

که امکان تغییر فاصله کانونی و در نتیجه زاویه دید دوربین را از راه دور مهیا می‌کند.

این لنزها همچنین معمولاً دارای فوکوس خودکار نیز هستند.

در این مطلب با این نوع از لنزها بیشتر آشنا خواهید شد.

تفاوت دوربین مداربسته آنالوگ و تحت شبکه :

  • رزولوشن تصویر : دوربین‌های تحت شبکه از نظر رزولوشن تصویر سطح بسیار بالاتری را نسبت به دوربین‌های آنالوگ دارند.
  • پردازش تصویر : گرچه دوربین‌های آنالوگ قابلیت‌های اولیه‌ای در این زمینه دارند.

ما قابلیت‌های اصلی پردازش تصویر (تشخیص صورت، پلاک خودرو و …) تنها در دوربین‌های تحت شبکه قابل دسترسی هستند

مقالات خارجی مربوط لطفا کلیک کنید .

  • انعطاف پذیری و امکان گسترش : با توجه به استفاده دوربین‌های تحت شبکه از بستر شبکه‌های دیجیتال، این دوربین‌ها انعطاف‌پذیری و امکان گسترش بسیار بالاتری دارند.
  • قیمت : از نظر قیمت، هزینه دوربین‌های آنالوگ به مراتب پایین‌تر از دوربین‌های تحت شبکه است.
  • سادگی در نصب و نگهداری : دوربین‌های آنالوگ از نظر ساختار نصب و نگهداری بسیار ساده‌تر هستند و پیچیدگی فنی کمتری دارند.

کاربرد سوئیچر در دوربین های مدار بسته :

سوئیچر switcherدر سیستم های مدار بسته برای وصل کردن چند دوربین به یک مانیتور مورد استفاده قرار می گیرد.سوییچرها به ۴، ۶، و ۸ کاناله تقسیم بندی می شوند .برای استفاه از این سوئیچرها باید با توجه به تعداد دوربین مورد استفاده در سیستم و نوع پورت دوربین ها دست به انتخاب بزنیم.

برای استفاده از سوییچر، دوربینها را به ورودی های مختلف سوییچر وصل کردهو سپس از پورت خروجی سوییچر یک کابل به مانیتور وصل می کنیم.با انتخاب هر کانال تصویر دوربین متصل شده به آن کانال نمایش داده می شودهچنین  می توان سوویچر را در حالت اتوماتیک قرار دهیم.

بدین صورت که تصاویر دوربینهای مختلف به صورت گردشی (یکی پس از دیگری ) و طبق زمانی که ما تعیین می کنیم، به نمایش در بیاید

انواع پورت های تصویر بکار رفته در سیستم دوربین مدار بسته:

  • پورت AV :که با کابل ارتباطی AV صدا و تصویر را انتقال می دهد.
  • پورت SVIDEO:این پورت به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد.
  • پورت HDMI :این پورت تصاویر و صدا را با کیفیت بسیار مطلوبی انتقال می دهد که رکوردهای امروزی همه دارای این پورت هستند

برگشت به صفحه اصلی 

5/5 - (1 امتیاز)
بازگشت به لیست

پست های مرتبط